پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 151238
مقاومت ملت يمن فروپاشي ارتجاع عربي، امريکايي صهيونيستي را به دنبال دارد
تاریخ انتشار : 1394/02/08 17:20:54
نمایش : 1756
رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح استان گفت: مقاومت مردم يمن و مبارزه بي امان با ارتجاع عربي امريکايي صهيونيستي نشان از يک بيداري اسلامي و فروپاشي سلطه عبري، عربي غربي در منطقه است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، احمدرضا پورخاقان رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح استان در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار جهانبين نيوز تجاوز اخير رژيم سعودي به کشور مظلوم يمن را داراي تشابهات فراواني با تجاوزات رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان و نوار غزه دانست.

پورخاقان حمله به مردم مظلوم و بي گناه توسط رژيم سر تا پا مسلح، محاصره همه جانبه يمن و جلوگيري از هر نوع کمک هاي انساني و  امدادي، کشته شدن تعداد زيادي از کودکان، نابود ساختن زير ساختهاي کشور و حفظ منافع غرب را از جمله اين تشابهات عنوان کرد.

وي بارزترين وجه تشابه تجاوز مزبور را با تجاوزات رژيم صهيونيستي مقاومت مثال زدني مردم يمن در مقابل متجاوزين دانست و گفت: علي رقم استفاده دشمن از سلاحهاي ممنوعه و بمباران کور و بي هدف مناطق مسکوني و غير نظامي آل سعود به هيچ يک از اهداف مورد نظر خود که باز گرداندن رئيس جمهور مستعفي و نابودي گروه انصارالله بود نرسيد.

پورخاقان اعلام آتش بس را به نوعي شکست تاريخي و ناکامي و رسوايي سياسي و نظامي براي امريکا و آل سعود دانست و تصريح کرد: آل سعود با حمله به يمن به دنبال بازگرداندن رئيس جمهور مستعفي يمن عبد ربه منصور هادي، و نابودي جنبش انصار الله بود که امروز پس از گذشت بيش از يک ماه از تجاوزات بي امان اين رژيم ملاحظه مي کنيم نه تنها عبد ربه منصور هادي به قدرت بازنگشته بلکه مناطق اندکي که در اختيار طرفداران وي بود نظير عدن و نيز با رشادت هاي کميته هاي مردمي و ارتش به دست مردم افتاده است.

وي افزود: هر چند اين تجاوز خسارات بسيار بالايي از نظر مادي و تلفات انساني براي مردم مظلوم يمن به همراه آورد اما حمايت هاي بي چون و چراي امريکا از رژيم کودک کش آل سعود نشان داد اين کشور همچون گذشته به دروغ ادعاي دفاع از دمکراسي و حقوق بشر را دارد و فقط به دنبال حفظ منافع خود و رژيم هاي وابسته به خود است.

رئيس سازمان قضائي نيروهاي مسلح استان تصريح کرد: قطعاً بدون چراغ سبز آمريکا عربستاني که قبلا در سالهاي گذشته طعم تلخ شکست را از مردم مبارز يمن چشيده بود و صرفاً با حمايت بي چون و چرا از رژيم دست نشانده خود علي عبدالله صالح و پس از آن عبد ربه منصور هادي توانسته بود با اعمال ديکتاتوري سنگين اين رژيم ها مردم يمن را در اوج خفقان خاموش نگه دارد، نمي توانست به يمن حمله کند.

وي افزود: حمايت هاي مستقيم و بي چون و چراي امريکا و کمکهاي تسهيلاتي و حتي حضور برخي از هواپيماهاي رژيم صهيونيستي در بمباران مناطق از پيش تعيين شده يمن و اعزام ناو هواپيما بر امريکا به خليج عدن همه نشان از نقش فعال امريکا و صهيونيست در تجاوز سعودي ها به يمن دارد.

پورخاقان علت حمايت امريکا از رژيم کودک کش آل سعود را جلوگيري از کامل شدن محاصره رژيم صهيونيستي در منطقه غرب آسيا دانست و اظهار کرد: حضور نيروهاي حزب الله در شمال اسرائيل و نيروهاي مبارز مردمي و سوري در شرق اين کشور و حضور نيروهاي مقاوم عراقي در غرب اکنون حضور يک نيروي مقتدر مردمي در جنوب و در منطقه استراتژيک باب المندب که در واقع شريان اقتصادي و نظامي شرق به غرب و نقطه اتصال سه قاره جهان محسوب مي شود، تبعات فراواني را براي امريکا و رژيم صهيونيستي به دنبال دارد.

وي تاکيد کرد: مقاومت کميته هاي مردمي و استفاده از شعارهاي مشابهي که در مبارزات مردم ايران و حزب الله لبنان به کار برده مي شد و مبارزه بي امان با ارتجاع عربي امريکايي صهيونيستي نشان از يک بيداري اسلامي و فروپاشي سلطه عبري عربي غربي در منطقه است.

پورخاقان با انتقاد از عملکرد سازمان ملل و مجامع بين المللي در قبال تجاوز به يمن گفت: متاسفانه سازمان ملل و کشورهاي مدعي دمکراسي و حقوق بشر از ابتداي تجاوز يا سکوت کردند و يا از تجاوز سعودي ها حمايت کردند.

وي اظهار کرد: دردناک تر اين است که شوراي امنيت سازمان ملل که وظيفه حفظ صلح و آرامش جهاني و دفاع از مظلوم را برعهده دارد در کمال ناباوري با صدور قطعنامه 2216 به جاي اينکه تجاوز عربستان را محکوم نمايد اقدام به تکميل کردن حلقه محاصره مردم مظلوم يمن نمود.

پورخاقان افزود: با اين حرکت کشورهاي دنيا را از ارسال هر گونه کمک به مردم مظلوم يمن بر حذر داشت و عملا دست رژيم سفاک آل سعود را در تجاوز و کشتار و ويراني يمن باز گذاشت.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html